سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزشی تعمیرکاران برد

تعمیر و نگهداری ساختمان چیست

 

تعمیر و نگهداری ساختمان کلیه فعالیت ها یا کارهای انجام شده در املاک تجاری را پوشش می دهد و با تعمیر و نگهداری املاک که به املاک مسکونی اشاره دارد متفاوت است. خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان شامل تمام قسمت های یک ساختمان تجاری است که توسط شرکت های مدیریت ساختمان با کارکنان حرفه ای مدیریت ساختمان انجام می شود. وظایف آنها شامل سیستم های برق، لوله کشی، سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع، محوطه سازی، و در صورت لزوم، مخابرات و آسانسور/پله برقی است.
ماموریت تعمیر و نگهداری ساختمان

متخصصان تعمیر و نگهداری ساختمان اطمینان حاصل می کنند که املاک یک محیط کار ایمن، کاربردی و راحت را برای مستاجرین فراهم می کند و مالکان را تضمین می کنند که ارزش ملک بالایی را در سرمایه گذاری خود با کارهای تعمیر و نگهداری روزانه و پیشگیرانه حفظ کنند. قانون استرالیا قوانین و مقرراتی را تعیین می کند تا اطمینان حاصل شود که همه ساختمان ها استانداردهای ایمنی خاصی را رعایت می کنند، اما ساختمان هایی که به خوبی نگهداری می شوند باید از این استانداردها تجاوز کنند.

مالکان و مدیران املاک بر خدمات نگهداری ساختمان نظارت می کنند و ارائه دهندگان خدمات قراردادی و متخصصان تعمیر و نگهداری داخلی را مدیریت می کنند - فعالیت های روزمره بازرسی ساختمان، تعمیر و تعویض تجهیزات در داخل ملک. از روشنایی در پارکینگ ها گرفته تا پریزهای برق در ادارات و تعمیر توالت فرنگی، این خدمات در شبانه روز و معمولاً در پشت صحنه فعالیت مستاجر ارائه می شود.
نقش های تعمیر و نگهداری ساختمان

از آنجایی که تعمیر و نگهداری به مهارت ها و گواهینامه های متنوعی برای انبوه کارهای ضروری نیاز دارد، نقش های مختلف بر اساس خدمات مورد نیاز به مهارت های مختلفی نیاز دارند. این شامل:

    تکنسین های تعمیر و نگهداری: مسئول نگهداری و تعمیرات سیستم های ساختمانی مانند HVAC، برق و لوله کشی هستند.
    نظافتچی ها: کارهای معمول روزانه شامل خدمات نظافتی مانند شستن کف ها، نگهداری از کاشت ها و نمایش های طبیعی، تخلیه زباله ها، تمیز کردن حمام ها است.
    باغبانان: نظارت و انجام کارهای خارج از ساختمان، از جمله حذف زباله و زباله، بریدن چمن و حفظ محوطه سازی.
    ناظران: کار را به نقش های فردی محول کنید و دستورات کاری را برای تکمیل عملکردهای تعمیر و نگهداری ساختمان حفظ کنید.

دسته بندی تعمیر و نگهداری ساختمان

تعمیر و نگهداری معمولی روزانه شامل تعمیرات جزئی، بازرسی و اصلاحات است. هدف اصلی تعمیر و نگهداری روزانه، پیروی از یک برنامه دقیق تعمیر و نگهداری در هر منطقه است. تعمیر و نگهداری روتین نیز پیشگیرانه است و نگرانی های بالقوه را که در طول روال قبل از ایجاد نقص پیدا می شوند، ترمیم می کند.

تعمیر و نگهداری ساختمان معمولی شامل:

    تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای ارائه خدماتی طراحی شده است که آسیب احتمالی و یا خرابی تجهیزات و زیرساخت را پیش بینی می کند. آنها می توانند شامل شامپو کردن فرش ها و اپیلاسیون کف تا تعویض کمربند در سیستم های HVAC و موارد دیگر باشند. با پیروی از دستورالعمل‌های سازنده و برنامه‌های کاری، این فرآیند نگهداری پیشگیرانه تضمین می‌کند که نگرانی‌های احتمالی رخ نمی‌دهد. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های هواشناسی زیر اقداماتی را برای جلوگیری و یا از بین بردن مصلحت هر گونه تأثیر برف، باران، موج گرما، و دوره‌های سرما تضمین می‌کند.
    تعمیر و نگهداری اصلاحی کارهای مورد نیاز برای رسیدگی به خرابی و یا خرابی قطعات و یا سیستم ها را پوشش می دهد. جلوگیری از همه آسیب ها یا خرابی ها غیرممکن است. با این حال، برای اطمینان از نگهداری صحیح ساختمان، ناظران تعمیر و نگهداری خوب و مدیران املاک نگرانی‌ها را پیش‌بینی می‌کنند و خدمه کاری و قطعات یدکی را سازماندهی می‌کنند تا برای تعداد زیادی از موقعیت‌های معمولی آماده باشند.

نحوه مدیریت فرآیند تعمیر و نگهداری ساختمان

اکثر شرکت های برجسته مدیریت دارایی از یک استراتژی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بر اساس بودجه خود استفاده می کنند و شامل یک سیستم مدیریت نگهداری کامپیوتری (CMMS) می شوند. این سیستم ها راه حل های نرم افزاری هستند که مدیریت عملیات تعمیر و نگهداری را خودکار می کنند. این سیستم ها سوابق مربوط به قطعات، فروشندگان، موجودی، انواع تعمیرات انجام شده، سفارشات خرید و گزارش ها را حفظ می کنند. برخی از آنها عملکردهای زمانبندی را برای نگهداری پیشگیرانه انجام می دهند.

ترکیب این رویکرد دو جانبه برای مدیریت ساختمان، کنترل هزینه‌های نگهداری را تضمین می‌کند، زیرا تعمیرات اضطراری گران قیمت کاهش می‌یابد و بالاترین سطوح ایمنی ساختمان را برای کارگران و مستاجرین تضمین می‌کند.
گواهینامه برای کارگران تعمیر و نگهداری ساختمان

مهارت های متنوع مورد نیاز در تعمیر و نگهداری ساختمان به اندازه انواع کار مورد نیاز متنوع است. در اینجا برخی از گواهینامه های مورد نیاز بر اساس نوع مهارت آورده شده است:

    گواهینامه های برق نیاز به یک دوره کارآموزی 4 ساله، دریافت گواهینامه III الکتروتکنولوژی برق و ارزیابی های مجوز خاص دارد.
    گواهینامه HVAC مشابه گواهینامه برق است. این به شما امکان می دهد تا سیستم های تهویه مطبوع یا تبرید، از جمله کارهای الکتریکی را نصب، نگهداری یا سرویس کنید.
    گواهینامه تعمیر و نگهداری سیستم های ساختمان، لوله کشی، تهویه مطبوع، سیستم های آب و مدیریت انرژی را پوشش می دهد.
    گواهینامه اپراتور ساختمان یک برنامه آموزشی 2 سطحی برای سرپرستان و مدیران تعمیر و نگهداری ساختمان استers.
     گواهینامه تکنسین تعمیر و نگهداری و قابلیت اطمینان گواهینامه ای در سطح پایه است که عملکردهای اساسی تعمیر و نگهداری را پوشش می دهد.

صنایعی که تعمیر و نگهداری ساختمان را انجام می دهند

امکاناتی که بر تعمیر و نگهداری ساختمان تکیه دارند عبارتند از:

     تسهیلات مسکونی چند خانواده: آپارتمان ها، کاندومینیوم ها و واحدهای چند مسکن.
     ساختمان های تجاری: ساختمان های خصوصی، دفاتر، رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز خرید، مدارس.
     تأسیسات دولتی: ساختمان‌های دولتی و یا اداره‌شده مانند دفاتر پست، کتابخانه‌ها، تأسیسات نظامی، پلیس، آتش‌نشانی و ساختمان‌های شهری.

تعمیر و نگهداری ساختمان زمانی آسان‌تر می‌شود که به گروهی از متخصصان برای پوشش تمام نیازهای خود تکیه کنید. بسته به تیم مناسب می تواند عامل تعیین کننده در موفقیت املاک سرمایه گذاری تجاری باشد. با گلنکو تماس بگیرید و بیاموزید که چگونه می توانند بهترین خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان را به شما ارائه دهند.

منبع: glenco.com.au