سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرجع آموزشی تعمیرکاران برد

اصول تعمیرات خودرو

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی تعمیرات خودکار این است که آماده باشید. دانستن اینکه وسیله نقلیه شما چگونه کار می کند و چگونه مشکلات رایج خودرو را شناسایی کنید، شروع خوبی است. گذراندن دوره آموزش مکانیک خودرو نیز گزینه خوبی برای یادگیری تعمیرات خودرو است. همچنین مهم است که بدانید چگونه یک مکانیک خوب را انتخاب کنید، انواع سؤالات را بپرسید و حقوق مصرف کننده خود را بدانید. این نوع اطلاعات ممکن است به شما کمک کند اشتباهات مکانیکی را پنهان کنید .

از دوستان، خانواده و سایر افرادی که به آنها اعتماد دارید، توصیه بخواهید. قبل از اینکه به تعمیرگاه نیاز داشته باشید به دنبال تعمیرگاه باشید تا در تصمیم گیری لحظه آخری عجله نکنید.

برای بهترین معامله از طریق تلفن و آنلاین خرید کنید و سیاست های گارانتی تعمیرات را با هم مقایسه کنید.

در صورتی که طبق قوانین ایالتی یا محلی، تعمیرگاه ها مجوز یا ثبت نام داشته باشند، درخواست کنید مجوزهای فعلی را مشاهده کنید. همچنین، دفتر دادستان کل ایالت یا آژانس محلی حمایت از مصرف کننده ممکن است بدانند که آیا سابقه ای از شکایت در مورد یک تعمیرگاه خاص وجود دارد یا خیر.

مطمئن شوید که فروشگاه گارانتی خودرو شما را رعایت می کند.

نحوه انتخاب تکنسین

به دنبال مغازه‌هایی باشید که گواهینامه‌های مختلف را نشان می‌دهند - مانند مهر و موم برتری خدمات خودرو. گواهینامه نشان می دهد که برخی یا همه تکنسین ها استانداردهای پایه دانش و شایستگی را در زمینه های فنی خاص رعایت می کنند. اطمینان حاصل کنید که گواهینامه ها جاری هستند، اما به یاد داشته باشید که گواهی به تنهایی تضمینی برای کار خوب یا صادقانه نیست.

بپرسید که آیا تکنسین یا مغازه تجربه کار بر روی خودروی ساخت یا مدل مشابه شما را دارد یا خیر.

هزینه های تعمیر: باز کردن قفل رمز و راز

قبل از هماهنگی برای انجام هر کاری، بپرسید که مغازه قیمت کارش را چگونه می‌دهد. برخی از مغازه ها نرخ ثابتی را برای کار در تعمیر خودرو دریافت می کنند. این نرخ منتشر شده بر اساس تخمین مستقل یا سازنده از زمان لازم برای تکمیل تعمیرات است. برخی دیگر بر اساس زمان واقعی که تکنسین در تعمیر کار کرده است، هزینه می کنند.

اگر به تعمیرات گران قیمت یا پیچیده نیاز دارید، یا اگر در مورد کارهای توصیه شده سؤالی دارید، نظر دوم را در نظر بگیرید.

اگر تصمیم دارید کار را در جای دیگری انجام دهید، متوجه شوید که آیا هزینه تشخیصی وجود دارد یا خیر. بسیاری از تعمیرگاه ها زمان عیب یابی را دریافت می کنند.

مغازه‌هایی که فقط کارهای تشخیصی انجام می‌دهند و قطعات یا تعمیرات نمی‌فروشند، ممکن است بتوانند در مورد اینکه کدام تعمیرات ضروری است نظری عینی به شما بدهند.

اگر تصمیم دارید کار را انجام دهید، یک برآورد کتبی بخواهید.

برآورد کتبی باید شامل چه مواردی باشد؟

باید وضعیت تعمیر، قطعات مورد نیاز و هزینه کار پیش بینی شده را مشخص کند. اطمینان حاصل کنید که یک نسخه امضا شده دریافت می کنید.

باید بیان کند که فروشگاه قبل از انجام هر کاری بیش از زمان یا هزینه مشخص با شما برای تأیید تماس خواهد گرفت. قانون ایالتی ممکن است این را ایجاب کند.

در مورد قطعاتی که قرار است تعمیر یا تعویض شوند چه باید بدانم؟

قطعات به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

 

جدید - این قطعات معمولاً مطابق با مشخصات سازنده اصلی، یا توسط سازنده خودرو یا یک شرکت مستقل ساخته می شوند. ایالت شما ممکن است از تعمیرگاه ها بخواهد که به شما اطلاع دهند که آیا از تجهیزات غیر اصلی در تعمیر استفاده می شود یا خیر. قیمت و کیفیت این قطعات متفاوت است.

بازسازی، بازسازی و بازسازی شده - این عبارات به طور کلی به یک معنا هستند: قطعات به حالت کار خوب بازیابی شده اند. بسیاری از تولیدکنندگان گارانتی قطعات تعویض را پوشش می دهند، اما برای نصب آنها کار نمی کنند.

نجات - این قطعات استفاده شده هستند که بدون تغییر از وسیله نقلیه دیگری گرفته شده اند. قطعات نجات ممکن است تنها منبع برای اقلام خاص باشد، اگرچه قابلیت اطمینان آنها به ندرت تضمین می شود.

بعد از اتمام کار به چه چیزهایی نیاز دارم؟

یک سفارش تعمیر کامل با شرح کار انجام شده دریافت کنید. این باید هر تعمیر، قطعات ارائه شده، هزینه هر قطعه، هزینه های نیروی کار، و قرائت کیلومتر شمار وسیله نقلیه را هنگام وارد کردن خودرو و همچنین زمانی که سفارش تعمیر انجام شده است، فهرست کند. تمام قطعات تعویض شده را بخواهید. قانون ایالتی ممکن است این را ایجاب کند.

عواقب تعویق تعمیرات چیست؟

بسیاری از قطعات خودروی شما به هم مرتبط هستند. نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری می تواند منجر به مشکل شود: بخش های خاص - یا کل سیستم - ممکن است خراب شود. نادیده گرفتن حتی تعمیرات معمولی ساده، مانند تعویض روغن یا بررسی مایع خنک کننده، می تواند منجر به مصرف سوخت ضعیف، عدم اطمینان یا خرابی های پرهزینه شود. همچنین ممکن است گارانتی شما را باطل کند.

برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه چه دستورالعمل های نگهداری را باید رعایت کنم؟

برای نوع رانندگی خود، برنامه تعمیر و نگهداری سازنده را در دفترچه راهنمای مالک خود دنبال کنید. برخی از تعمیرگاه ها برنامه های تعمیر و نگهداری خود را ایجاد می کنند که نیاز به سرویس دهی بیشتر از توصیه های سازنده دارد. برنامه های تعمیر و نگهداری مغازه را با برنامه های توصیه شده در کتابچه راهنمای مالک خود مقایسه کنید. از تعمیرگاه بخواهید توضیح دهد - و مطمئن شوید که متوجه شده اید - چرا خدمات را فراتر از برنامه توصیه شده توصیه می کند.

چه ضمانت‌ها و قراردادهای خدماتی برای خودرو اعمال می‌شودتعمیرات؟

هیچ "گارانتی استاندارد" برای تعمیرات وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که متوجه شده اید که تحت ضمانت شما چه چیزی را پوشش می دهد و آن را به صورت کتبی دریافت کنید.

ضمانت‌نامه‌ها ممکن است مشمول محدودیت‌هایی از جمله زمان، مسافت پیموده شده، فرانشیزها، مشاغل مجاز برای انجام کار گارانتی یا روش‌های خاص مورد نیاز برای بازپرداخت باشند.

برای اطلاعات در مورد حقوق گارانتی خود، با دادستان کل ایالت یا آژانس محلی حمایت از مصرف کننده تماس بگیرید.

قراردادهای خدماتی

بسیاری از فروشندگان خودرو و سایرین قراردادهای اختیاری - قراردادهای خدمات - صادر شده توسط سازندگان خودرو یا شرکت های مستقل را می فروشند. همه قراردادهای خدمات یکسان نیستند. قیمت ها متفاوت است و معمولاً قابل مذاکره است. برای کمک به تصمیم گیری در مورد خرید قرارداد خدمات، موارد زیر را در نظر بگیرید:

·        هزینه آن.

·        تعمیرات تحت پوشش قرار گیرد.

·        آیا پوشش با پوشش ارائه شده توسط هر ضمانت دیگر همپوشانی دارد یا خیر.

·        کسر.

·        جایی که قرار است تعمیرات انجام شود.

·        رویه‌های مورد نیاز برای ثبت ادعا، مانند مجوز قبلی برای تعمیرات خاص یا انجام برنامه‌های تعمیر و نگهداری خودرو.

آیا هزینه های تعمیر مستقیماً توسط شرکت به تعمیرگاه پرداخت می شود یا اینکه ابتدا باید هزینه را پرداخت کرده و بازپرداخت کنید.

چگونه اختلاف مربوط به صورتحساب، کیفیت تعمیرات یا ضمانت نامه را حل کنم؟

 

همه تراکنش‌ها و همچنین تجربیات خود را در مورد تاریخ‌ها، زمان‌ها، هزینه‌ها و نام افرادی که با آنها معامله کرده‌اید، مستند کنید.

ابتدا با مدیر یا صاحب مغازه صحبت کنید. اگر جواب نداد، برای کمک با دادستان کل یا آژانس محلی حمایت از مصرف کننده تماس بگیرید. این دفاتر ممکن است اطلاعاتی در مورد برنامه های حل اختلاف جایگزین در جامعه شما داشته باشند. گزینه دیگر طرح دعوی در دادگاه دعاوی کوچک است. برای این کار نیازی به وکیل ندارید

هرچه بیشتر در مورد وسیله نقلیه خود بدانید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید از مشکلات تعمیر جلوگیری کنید. شما می توانید بسیاری از مشکلات رایج خودرو را با استفاده از حواس خود تشخیص دهید: چشم دوختن به ناحیه اطراف وسیله نقلیه خود، گوش دادن به صداهای عجیب و غریب، احساس تفاوت در نحوه برخورد وسیله نقلیه خود یا حتی مشاهده بوهای غیر معمول

منبع این مطلب.